I dag har jag köpt en ny våg!

Vågen hade ju pajat, och inte vet jag om slitaget blev för stort, men nu har jag en ny, en röd, snygg och digitaliserad. Den kostade 99 kr på ÖB.

I morgon bittida skall den invigas, då hoppas jag på klang och jubelspel och inte några deprimerade suckar.

Min lilla gubbe har ju varit på ultraljud för sitt hjärta i dag. det är lite krossat, men inte av mig och inte värre än att dom ansåg att han skulle kunna leva med det och komma tillbaka om ett år.

Han är ju lite kul, för när dom frågade i receptionen vad han skulle göra hade han glömt vad det hette så han sa att han trodde det hette högtrycksspruta, tjejen i luckan kunde inte hålla sig utan skrattade rätt ut.

För första gången i mitt liv har jag varit till Östersund utan att fika eller äta, men vi ville bara hem. Det har blivit lite knepigt med maten i dag, men man kan ju inte alltid göra rätt.

Frukost: lembasbröd (3 ägg, 3 dl riven ost, 3 msk majonäs, lite bakpulver, lite linfrö och en tsk fiberhusk (kan uteslutas) klickas ut på bakplåtspappe och gräddas ca 12 min på 200 graders värme) kaffe med grädde. Jag åt ju naturligtvis inte upp allt brödet.

Mellanmål: 1 äpple

Lunch: Lika som i går d.v.s. kyckling, brockolimos, cokeslaw och gräddsås.

Middagen är en öppen fråga, det får bli nåt enkelt.

Efter maten har jag varit ute på en långrunda, -23, det var för mycket, jag förstår inte hur vi kom hem.

Men nu har jag tinat och tänker strunta i bäddning och disk, dödsstraffet är avskaffat så jag behöver inte oroa mig.

Snart är jag smal………………