Hemma igen

Guckuskon är fridlyst, lyckligtvis kan man plocka den med kameran. Den är verkligen vidunderligt vacker. Den växer runt om i markerna här i vårt exotiska Norrland. Skam till sägandes har jag plåtat dom här i Eva och Håkans trädgård, dom andra var inte lika utslagna…..Men jag tycker själv att bilden är bra, titta på myggan som sitter på bladet i mitten, den visar baksidan av svensk sommar.

Fast det är inte bara här vi har mygg, i Pärnu var det tjockt av såna där blodsugare så fort det blev varmt. Man tror ju att om man är vid havet skall dom salta vindarna städa bort såna där rackare, men det var ett felaktigt antagande.

Ja,ja nog om mygg. Guckuskorna (kan det verkligen heta så?) tillägnar jag  mina barnbarn,Ronja och Alvin som hade skolavslutning i går.  Alvins mamma hade lagt ut bilder på honom på facebook, han var så snygg i kostym och vit skjorta,  han gick ut ettan, så nu kan man säga att han är en tvåa!

Nån bild på Ronja har jag inte sett, men hon har sytt sin klänning själv, på slöjden. Kanske någon av hennes föräldrar har nån bild att visa mig. Nog är hon ett geni, 11 år?

Själv har jag varit i Järpbyn och klippt gräs, det är riktigt kul att köra runt på en åkklippare, i alla fall om man inte behöver ta slänterna för då känns det som om man skall välta.

Vad det gäller vikt och viktnedgång måste jag rapportera en motgång, jag har gått upp ett kilo och har klara problem att inordna mig i diet och motionsordning igen, men nu finns det ingen återvändo.

Konstigt att det skall vara så svårt när det är så lätt.

Att äta enligt LCHF är ju inga problem, käket är jättegott, man är aldrig hungrig och man går ner i vikt! Kan det vara bättre? Det är den där djävla sockerdemonen som sitter långt inne i själen och skriker efter snabba kolhydrater. När man lokaliserat och besegrat honom gör han som resistenta bakterier, han muterar och ombildas…..Sen får man börja om igen……Så är mitt läge nu…..

Dessutom  har ont i höfterna så jag vill inte promenera, jag promenerar inte och  får därför ont i höfterna. Moment 22. Men nu är det slut med gnället, än kan jag gå så va fan, man ska vara glad att man kan stiga upp varje morgon.

”Vem har sagt att just Du kom till världen

för att få solsken och lycka på färden” (Evert Taube)

Man kan ju till och med få blodförgiftning och dö….Visst var det trist att Rock-Olga har slutat sina dagar, hon hade verkligt ös i sina framträdanden.

Jag håller visst på och blir gammal, jag känner fler som begravs än som gifter sig, men än klappar hjärtat så lite kul ska jag väl hinna ha igen. Adios

2 svar to “Hemma igen”

  1. Mariadottern Says:

    Tyvärr så blev det inte den egenhändigt tillverkade klänningen för det var en söm som inte hann göras klar.. Hon fick ha en annan klänning istället. Men det gick nog det med för hon var jättefin!!

    Kram!

  2. bubblor Says:

    Kram själv, har Du ingen bild?


Lämna en kommentar