Norrlandsbest

Nu ska Ni få höra, och jag lovar att det är sanning.

En eftermiddag när jag satt i godan ro på vår trappa och funderade över livets mysterier känner jag att jag har en besökare på låret, strax ovanför knät, under brallorna. Det var nåt som kröp och det var stort….fem centimeter………minst.

Nu är  jag en modig människa så jag skrek inte direkt högt, men brallorna åkte av med blixtens hastighet och där satt den, mitt på mitt rosa lår .

Och jag visste inte ens dess latinska namn.

Inget annat heller…….

Den hade borrat sig fast i skinnet och trivdes bra där  så för att avlägsna den fick jag ta till riktigt grovt våld. Det låg en skruvmejsel på bordet och jag greppade den och bände loss besten från min sargade lekamen. Ja, blodet rann inte precis men man såg i alla fall märkena om man tittade noga……

Så……………. livet i vildmarken är inte endast en dans på rosor!

Söndag och Alvin har åkt hem….

Min unga kavaljer har lämnat mig för sin morsa, men han kanske kommer tillbaka i augusti, jag längtar redan…. Dock vill jag inte undanhålla Er att jag har en annan herre i mitt liv, till vardags. Om jag påstår att det här är en vardagsbild, ja då ljuger jag. Vi äger ingen ladugård………. och att B. har kostym hör inte till vanligheterna. Men nu fyllde ju Henny jämna år och han ville absolut hedra henne. Hon hyrde den här vackra logen av hembygdsmuseet i Ramsele och min brorsa dukade efter alla vedertagna regler och det var så snyggt och mysigt………Men mysigast av allt var att se sin drömprins i nåt annat än jobbarkläder eller mjukisbrallor.

Vi kör på med sommaren, vädret är vackert nästan varje dag och B. har gjort en grillplats på gräsmattan så knott och mygg skräms i väg av röken, därför kan man sitta ute om kvällarna också. Hipp,hipp, hurra för Storfinnforsen, här är det ingen som gnäller över lite rök i bostadsområdet. Tänk Er själva att tända en lägereld i en villaträdgård i Bromma eller Alingsås, vilket jäkla liv det skulle bli……

Men……….ett problem finns det, det är svårt att hålla diet i sommartider, man ska fika och grilla, dricka vin och mingla eller ta en öl i solnedgången. Attan, jag har ingen karaktär, men jag är snäll ändå…..Puss alla vänner i världen!

Snart blir jag nog smal ändå…..eller inte…….just nu tycker jag att jag är rätt snygg ändå!