man får va´ gla` ändå

Det är trist att åldras, men alternativet är ju värre.

En hälsning till min kamrat som fått nya hjärtklaffar, ”det är bättre att hjärtat klappar för hårt än att det inte klappar alls.”

Jag är jäkligt glad att det klappar på hos dig.

Eländes elände

Hur djäklig man än såg ut för tjugo år sen så blev man riktigt snygg när man tvättat håret.

Idag kan man gnugga sig med kaustiksoda utan att det hjälper.

Så va fan ska man banta för när man aldrig kan banta bort argsintrynkorna kring munnen.

Ack vore jag bara man, då skulle jag gömma skavankerna bakom ett präktigt skägg och gå runt och glänsa.

Men, vid närmare eftertanke, det är trist med prostatabesvär också.

Skomakare bliv vid din läst, eller ge tusan i att byta kön. Så lyder dagens goda råd!

Kanhända kan det hända

att idag blir den första dagen i mitt nya liv. Nu skall man inte vara säker på någonting, för väggar kan rasa och landsvägar snöa över. Men i alla fall…