Slut på Färgprakten

Fy katten, nu går hösten mot sitt slut och vintern närmar sig alltmer. Det är tråkigt men man får tända några ljus och försöka mysa inomhus. Kanske skapa någor vackert. Själv tog jag fram min gamla symaskin……och…… Ni skulle inte tro era ögon om Ni fick se vad jag skapat . Ett nytt förkläde och en sorts huvudbonad till det……faktum är att det ser ut som om jag skulle inspirerats av Roger Pontare och det skulle vara helt logiskt eftersom han bott i grannbyn en hel massa år och dessutom är gift med en ortens dotter.

Vår kamrat, Benka, berättade att han varit med och firat Rogers 40 eller 50-årsdag, eller nåt,utomhus, nere vid älven, på en magiskt, vacker plats. Däremot var magin försvunnen när han vaknade under trädgårdsbordet i ösregnet.

I dag närmar sig  Pontare dom 70 så dom där äventyren är nog preskiberade för många år sedan.

Men förlåt ändå…..Fast…….nog tror jag att det regnade genom spjälorna i bordet…….

Förklät sydde jag för att vara lite snygg i kafèet, men nån skräddare blir jag aldrig……det ska gå fort som fan när jag ska sy nåt…..passformen blir, naturligtvis, därefter. Och föresten det där med snygg går väl också att diskutera……Adios

 

5 svar to “Slut på Färgprakten”

  1. Babbi Says:

    Du blir nog den fagraste damen där uppe:)…VAH? är POntare såå gammal redan…jösses…var har jag varit nånstans. Ha det gott på cafeet i nya förklädet med hätta…det blir nog succe 🙂

  2. bubblor Says:

    Hej Babbi, jag har tänkt skriva till Dig flera dagar efter cafèet men på nåt sätt har jag tyckt mig ha så mycket att göra. Vi pratade om Dig under stickkvällen och Ingegärd Karlsson kom ihåg din pappa och några kände igen några på bilden, men det var ju länge sedan allt det där hände så dom måste vara förlåtna. Ingen visste vem Din halvbror var, däremot reagerade dom häftigt på ordet oäkting….”alla barn är äkta”, sa mina gulliga stickpolare.
    I Dina farföräldrars hus var det auktion i somras, så jag har sett huset på rätt nära håll. Inte inomhus, men ändå. Där bor en ensam tjej som heter Karin nu. Hon polar med nån som jag inte vet vem det är, ja herregud, Du får komma hit och hälsa på!

  3. bubblor Says:

    Hätta, nej Du pannband med fjäder…….äsch det där med fjädern hittade jag på…..

    • Ruta Ett Says:

      Det låter som värsta kreationen. Om du syr upp fler så kanske jag kan sälja dem i webshopen.

      • bubblor Says:

        Det skulle vara härligt men det faller på två saker: 1. jag kommer inte ihåg hur jag gjorde …. 2. Det där med att kasta sömmar har aldrig legat för mig.
        Din webbutik blir nog succe, jag ser fram emot att se dina alster! Kram BM


Lämna en kommentar